неделя, февруари 10, 2008

Едни социолози бродят из Европа...


Тази снимка ни беше любезно предоставена от доц. Владимир Дулов. На нея доцент Дулов е увековечен пред влакчето-хостел в Лунд, Швеция, в което една година преди него имах честта да пребивавам и аз. Той беше там да чете лекции по социология на културата в рамките на договора за академичен обмен между нашата катедра и тази по социология в Лунд. През летния семестър на миналата учебна година студентката ни Марина Доцова се учи там.

След няколко дни пък студентът ни Шабан Даракчи и докторантката Петрана Стойкова, заедно с асистент Марио Маринов, заминават за две седмици за Испания на курс по социология (Петрана и Шабан като студенти, Марио като преподавател). Шабан и Петрана спечелиха конкурса за Испания, обявен от катедрата.

Върви му на Шабан, ще кажете. Но си го заслужи с честен труд. Едва ли някой би отрекъл, че се представи блестящо :-).

15 коментара:

Анонимен каза...

Поредното доказателство, че трудът се цени в нашата катедра. Поздравявам и двамата и им пожелавам...какво се пожелава на хора дето и без това се справят добре?! Вероятно да продължават в същия дух!!!

Светла Енчева каза...

Привет на анонимния член на нашата катедра! Мерси за коментара и да, и аз им пожелавам същото!

Анонимен каза...

Толкова приятно чувство ме изпълва, когато влизам в този Блог...Не винаги го споделям, но го изпитвам винаги, когато чета и разглеждам информациите, снимките, събитията.
В заобкалящия ни свят на студенина, пресметливост, прагматизъм, грубост и открита простащина (пример - днес Миро от "Каризма" дъвка дъвка 30 мин. пред "Нова телевизия")от този Блог лъха топлина, искреност, той има "дух". Може би този "дух" на социологията търсим всички ние социолозите, бродещи из Европа.
Поздравления за блогера от анонимен член на нашата катедра

Светла Енчева каза...

Благодаря за топлите думи! Ако блогът има дух, то е, мисля, защото катедрата има дух. Тук имам предвид не само преподавателския "колектив", а общността от студенти и преподаватели. Именно този дух се противопоставя на "студенината, пресметливостта, прагматизма и откритата простащина". Духът се проявява в способността да посрещаш предизвикателства. В критични моменти, досега катедрата е заемала принципна позиция. Защото академичната почтеност е над дребнавата пресметливост и примирението с нормите на публично легитимираната простащина. Много се надявам, че катедра социология на ЮЗУ ще продължи да отстоява своя Дух и занапред, дори с цената на някои рискове ;-).

люба каза...

какви думи само. но иначе е вярно, да :)

Анонимен каза...

Не е само страхът. Огромната част от тях се чувстват лично благодарни на декана, че им е дал възможност да ходят в командировки и да организират конференции, че е оборудвал модерни кабинети и лаборатории и т.н. и т.н.

Светла Енчева каза...

Люба, а защо "иначе", какво ми е на думите?

Анонимен, държа да отбележа, че блогът пази статистиката на всички посещения и знам от кой IP адрес е пуснат коментарът. Но да си остане между нас ;-). Засега.

Като ме цитирате, би било добре да не вадите думите ми от контекста. Предизвикахте ме да се самоцитирам и аз, от същия коментар:

"Не бих тръгнала да убеждавам студентите си в правотата на "моята страна" в този скандал, дори и да ме питат. Защото съм във властово отношение спрямо тях. Ако реша, мога да ги манипулирам и да им налагам гледната си точка. Това също е нечестно и непрофесионално. Свободни хора са, ако искат, да потърсят в интернет и ще видят какво мисля. Ако искат, нека изразят и мнението си. Но не в моя час."

Така че, благодаря за коментара. Добре е студентите да знаят различни гледни точки по един проблем, за да могат да си изградят позиция.

Анонимен каза...

A ti mislich li, che tova ne e izvestno na anonimnia i to ne ot sega.

Анонимен каза...

Stana tia kakvato stana

Анонимен каза...

"Анонимен, държа да отбележа, че блогът пази статистиката на всички посещения и знам от кой IP адрес е пуснат коментарът".

:) Това може и да означава, че даден потребител ви дава да видите това, което иска да видите, нали. :)

Светла Енчева каза...

Може и така да е... В интерес на истината, това не ме вълнува особено и не мога да разбера защо предизвиква толкова (анонимен) интерес.

Анонимен каза...

"Може и така да е... В интерес на истината, това не ме вълнува особено и не мога да разбера защо предизвиква толкова (анонимен) интерес."

Очаквах, че ще предизвикам коментари в съвсем друга насока. Грешна преценка, извинявам се

lyuba_spasova каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
lyuba_spasova каза...

старият ми коментар беше: имах предвид, че този дух се случва не за да бъде казван. когато се говори за тези неща, гордостта и патусът са може би неизбежни. а това изкривява нещата.
новото допълнение, след като прочетох неудобния блог: този дух наистина го има. и не е само заради подкрепата за студентите. но се надявам, че несъгласието по един въпрос, макар и принципен, няма да го разруши. от последния пост на Светла тук направо ми се сви сърцето и искрено се разтревожих. защото за мен е важно това място, макар да не пиша често. а то няма да е същото.

mukadzi-mahtub каза...

"от последния пост на Светла тук направо ми се сви сърцето и искрено се разтревожих. защото за мен е важно това място, макар да не пиша често. а то няма да е същото." Напълно подкрепям думите ти Люба и затова за първи път влизам с профил, а не като анонимна.Признавам, че бих искала ас. Енчева да води блога, но съзнавам също, че никой няма право и да я задължава. Това е нейният избор и ние трябва ( за тази дума ас. Енчева би ме "убила") да я подкрепим каквото и да реши. И тъй като явно блогът ни е необходим се налага да търсим и други варианти. Би било непростимо да унищожим нещо толкова хубаво, което ас. Енчева успя да направи. Затова и в прощалния пост аз призовах колегите да направят своя избор.