петък, юли 20, 2007


В сайта на Българската Социологическа Асоциация беше публикувана подробна информация за Кръглата маса за образованието по социология, за което благодарим :)! Споменат е и нашият блог! С удоволствие ще цитираме колегите:

"На своето заседание, състояло се на 7 юни 2007 г., Управителният съвет на БСА даде много висока оценка на проведената кръгла маса."
Та като си говорим за цитиране - важно е да се цитира! В тази връзка, бихме желали да споменем и нещо друго, свързано с Българската Социологическа Асоциация.

Преди няколко месеца Асоциацията беше информирана за случай на плагиатство. Ще си позволим да приложим цялото писмо на проф. Георги Фотев:

На заседанието си от 27 февруари 2007 г. Управителният съвет на Българската социологическа асоциация разгледа:

- сигнала на д-р Красимир Кънев за плагиатство в значителен обем от неговата студия Законодателство и политика към етническите и религиозните малцинства в България [В: А.Кръстева (ред.) Общности и идентичности в България, София, 1998], което той е открил в книгата на Веселин Босаков Идентичност и многообразие на исляма в България [София, 2006];

- становището на Етичната комисия към БСА и

- писмената позиция на Веселин Босаков.

Управителният съвет единодушно осъжда остро извършеното плагиатство от д-р Веселин Босаков.

Като има предвид този и аналогичен случай, разглеждан по-рано, Управителният съвет призовава членовете на Българската социологическа асоциация да проявяват непримиримост към случаи на плагиатство и други подобни нарушения на научната етика и принципите на научна дейност.

Управителният съвет изказва благодарност на Етичната комисия към БСА и на подателя на сигнала д-р Красимир Кънев.

Настоящите текстове се публикуват на сайта с единодушното решение на Управителния съвет.

2 март 2007 г.

Проф. Георги Фотев,
София

Председател на УС на БСА

В сайта на БСА можете да проследите и всички документи и кореспонденции, свързани с този скандал. А цитираното писмо е закачено на видно място в кабинета на нашата катедра, която напълно споделя становището на БСА.

Използвам случая да напомня на студентите ни, че че от социологията няма никакъв смисъл, ако преписват (тоест - копират и пействат), а не мислят сами. Отделен въпрос, че плагиатството е престъпление. Ето защо, ще продължавам да се отнасям към случаите на преписване по същия начин, по който и досега.

Обръщение към студентите ми, които не преписват (а те са повечето) - разбира се, горните редове не се отнасят за вас! Надявам се, съгласни сте, че не е честно вие да полагате усилия, а други да стават висшисти с копи-пейст.

Чакам коментари :).

43 коментара:

Анонимен каза...

А един преподавател не може ли да улови разликата между една "копи-пейст" курсова работа и реалния потенциал на студента в едни упражнения например :)

Капитанов каза...

Може. Дори в някои случаи (за добро или за лошо) това се оценява доста положително. За жалост някой път съм си патил именно защото курсова ми работа не е била на ниво "копи- пейст". За оправданеие за торойките и двойкте ми най- силен аргумент от отсрещната страна е- "виж работите на колегите си и я сравни". Но да не ти пука. Както е казал народа- "Прави каквото трябва, пък да става каквото ще."

Светла Енчева каза...

Анонимен, защо да съпоставяме несравними величини? И студенти с голям потенциал и такива с не толкова голям се случва да предават копи-пейст курсови работи. Ако добър студент го прави, това е още по-разочароващо, отколкото, ако е слаб студент, защото за слабия може да кажем, че толкова може, а силният го прави с циничното съзнание за "отбиване на номера".

Капитанов, смятам, че една курсова работа не трябва да е "копи-пейст", но не трябва и да е свободен полет на въображението, а трябва да показва компетентност по областта, за която се отнася, редом със самостоятелно мислене. Иначе смятам, че повдигаш въпрос, който е много сериозен. Познавам хора, които с копи-пейст са станали доценти, че и професори. Като че колкото по-високо в йерархията се издигаш, толкова повече виждаш колко са гнили нещата "по върховете". Е, понякога. За щастие, съвсем не във всички случаи. С пълно право можеш да ме попиташ - "ами защо тогава санкционираш бъдещите професори". Ами държа да има академични стандарти. Въпреки всичко.

Ето защо много се радвам, че Българската социологическа асоциация показа активна позиция по този въпрос. Друго си е да знаеш, че имаш подкрепата на професионалната общност. Пък и случилото се показва, че има надежда...

Анонимен каза...

Не съпоставям нищо. Казвам, че ако можете да "уловите" подобна разработка, проблемът Ви е на 50 процента решен. Остава въпроса за останалите 50 процента :).

Тук може да ми стане интересно:)

Светла Енчева каза...

Ясно, значи. аз в повечето случаи "улавям". Е, има и единици такива, в които не успявам. Но бих предпочела да се занимавам повече със съдържанието на разработките, които чета, а не да "улавям" дали са преписани/пейстнати, или не.

А кои са "останалите 50%"? Те могат да са повече или по-малко, зависи как ги дефинираме... Та затова ми е любопитно да знам.

Анонимен каза...

Бърза реакция :). Нямам намерение да критикувам, споделям мнение, припомням си какво беше "едно време".
Прочетохте ли "Шифърът на Леонардо" ? Не си намирам събеседник по темата :(

Светла Енчева каза...

Ами получавам имейл за всеки пратен коментар, както и звездичка на браузъра, че имам имейл, та затова реагирам бързо (когато имам време да се занимавам с това). А "Шифърът" не съм чела, не е мой тип литература. Друго си е "Името на розата." Трябва да се прежаля от обща култура, знам, ама кое по-напред...

Капитанов каза...

Въпреки всичко в социологията е по-важно какво казваш а не как го казваш. Красотота на изказа не е пропорционална на съдържанието. И колкото по- ясно е написано нещо(дори да е грубо и грозно), толкова повече хора ще разберат правилно това което казваш.
Прави впечатление, че от прекаленно старание и висок стил ( което не е лошо) социологическата литература е разбираема само за социолозите. Няма лошо в това социолозите да се четат един- други, но защо пък да не се разширява пазара? Въпросът е да се съчетава академичния стил и "свободен полет на въображението".

Капитанов каза...

Анонимен, кой си ти?

Светла Енчева каза...

Капитанов, много хора не харесват анонимни коментари, но за мен правото да бъдеш анонимен е важно, въпреки риска един човек да се подвизава под различни самоличности (имам си начин да хвана това, не че има особено значение в случая).

Аз съм последният човек, който би бил против полетите на въображение в социологическите писания. Ама да се съчетават със социологическа култура, става ли? Иначе рискуваме да правим халтура само за да "разширяваме пазара". На много от социолозите, които се подвизават по медиите, им е напълно ясно, че говорейки на понятен език, целта им е да манипулират тези, които ги слушат, а не да анализират.

Аз няма да отговарям на коментари и изобщо няма да правя нищо в интернет до довечера. Ще пиша дисертация, трябва да се концентрирам. Довечера пак ще съм на линия. Използвам проявеното от читателите внимание да им предложа да посетят новия ми личен блог. Засега няма да пиша в него много често, поне докато на дисертацията ми не й се види краят.

Анонимен каза...

Георги :)

Светла Енчева каза...

Мерси :).

Георги в Благоевград... Ползва браузър "Опера". Включва се в интернет предимно вечер и понякога сутрин, от което може да се предположи, че ходи на работа (без да мога да твърдя това със сигурност). Посещава този блог по няколко пъти на ден, поне от 25-ти юли насам.

Не че схващам кой Георги и познавам ли го, но се надявам, че сега Капитанов ще може да спи спокойно, след като разполага с име.

Анонимен каза...

Съжалявам не е нарочно, казвам се Георги Георгиев, Ползвам не само Опера, но и ИЕ 6.0, понякокога Мозила :). Включвам се на само сутрин и вечер, а през целия ден, ако имам време, но от други IP-та. Познахте ходя на работа.

Светла Енчева каза...

Е, да, уловихте, че съм Ви уловила по IP-то. Това е то човек да се казва Георги Георгиев - може да си каже и двете имена и пак да остане анонимен. Навремето имах един студент, Георги Стойчев Георгиев... И какво толкова намирате в този блог, Георги? Радвам се, че Ви е интересен, но се чудя с кое точно...

Сега ще кажа лека нощ и ще се заема с другата ми страст - фотографията.

Анонимен каза...

"Навремето имах един студент, Георги Стойчев Георгиев". Kакто се казва в една реклама "Събрахме се" :), Приятно снимане, а фотоапарата е CANON S3IS ?

Светла Енчева каза...

Ай ай ай! Много се радвам!!! Какво става с Вас, как е Елена? (Както казвам, не искам в интернет йерархиите да важат, така че предлагам да си говорим на ти, но както го чувствате, де...) Разбулването на загадката отговаря и на въпроса, защо се моткате из този блог ;).

А фотоапаратът от декември насам е Panasonic FZ7. Преди беше Canon PowerShot A400.

Снимките няма да ги снимам сега, а ще ги пускам в един фотографски форум. Та лека нощ, Георги, и още веднъж, много се радвам!!! (Какво да се прави, всеки преподавател си има любими студенти... Е, Капитанов, знаеш, че и ти ще ми липсваш, де.)

Анонимен каза...

Здравейте, не се оплаквам,пък и да се оплаквам няма смисъл. Мотеах се един ден из интернет и случайно видях блог-а, но в онова начално състояние, в което имаше снимката със стълбата само. От време на време хвърлях по едно око :)и реших да драсна един два реда, да видя какво ще стане. Не вярвах, че ще си спомните за мен, или поне не толкова бързо. Лек Ден

Анонимен каза...

zdraveite kolegi,mnogo pozdravi ot slun4ev brqg na vsi4ki!!!!az poseshtavam bloga redovnoi ne ustoqh na izkushenieto da ostavq moeto mnenie po tema ,koqto me e vulnuvala sus pulna sila vinagi!!!!az mislq ,4e studentite prepisvat po edna prosta pri4ina-temite koito se davat po skoro otbivat nomer ,a ne provokirat tvor4esko mislene.kogato puk temeta e po izbor e oshte po lesno 4rez google da kopnesh i vsi4ko e ok!!!imam priqteli v aubg i tam praktikata e da se razdavat individualni temi i proekti!!!lesno e .....ot li4en opit znam 4e da napishesh dobra razrabotka ti trqbvat vreme i sredstva-az prekarah 2 sedmici v intenzivna rabota i niakolko godini neprofesionalni nabliudeniq za da napisha 13 lista material,no ne sujalqvam !!!!a na kapitanov iskam da mu kaja ,4e materiqta ne e tolkova trudna i ot osobeno zna4enie e kakvo 4etesh i koi go e pisal i ne na posledno mqsto izborut na sociologi4eska oblast sushto e mnogo vajen,zashtoto rabotish sus surce i vlagash cqlata si energiq-izpital sum go na sobstven grub!!sujalqvam za latinicata,ama burzam zashtoto vse pak e 4 avgust i plajut ni zove>>......shaban

Светла Енчева каза...

Че как да не си Ви спомням, Георги? Вие сте един от студентите, които си спомням най-добре, почерка Ви помня даже. Все пак, не се случва всеки ден да дам на студент индивидуално (незадължително) домашно и той да изпише тетрадка от 80 страници (малък формат) по въпроса... и много други неща помня... пък и вашият курс беше един от особено силните. Надявам се да осъществим някое виждане, когато почне учебната година :).

Шаби, привет! Поздрави на морето, на мен това лято не ми се полага :(. Но пък видях Германия. Дъщерята на един познат швед е в Слънчев Бряг сега, та внимавайте със шведките! Заповед ;)! Що се отнася до раздаването на индивидуални теми, аз продължавам да смятам, че половината от една курсова работа е студентът да може сам да формулира тема. Пък и не обичам да нареждам на студентите какво точно да направят, за мен техният личен избор е важен. Ако някои злоупотребяват с него, толкова по-зле за тях. Освен това, била съм свидетел на това, че и предварително зададени теми се разработват по системата копи-пейст. Не мисля, че това е гаранция. Номерът е в изискването за курсова работа да има елемент на самостоятелно изследване - нещо, което се опитвам да прокарам по социология на пола, но по въведение, съгласи се, не е толкова подходящо (въпреки че ти и Капитанов го направихте, но не бих могла да го изисквам от всички).

Анонимен каза...

Аааа почерка ми е друг, вече не пиша на ръка :),всичко разпечатвам,разчита се.Пък и работата ми не е свързана с много писане, което е в полза и на хората, с които работя :).Ще се радвам да се видим, скоро се мотах из 1-ви корпус за една справка на Красен.
Все пак мился да се впусна в темата за копи-пейст "разработките" в следващия коментар.
Поздрави

Светла Енчева каза...

Е, аз почерка Ви го разчитах, макар и понякога с известни усилия. Ще е супер да се видим, да. Може и да спретнем една блогърска среща на читателите на този блог. Това отделно, де.

Та какво за копи-пейст разработките? (С ръка на сърцето трябва да призная, че по Ваше време бяха рядкост, а сега са практика.)

Анонимен каза...

Наистина ще се радвам да се видим. Кажете какво ново се случва из катедрата, освен че минавате курсове за автобус :). Беше интересно на времето, но сега всеки трябва да си търси мястото.
Относно преписването, всеки избира сам и си носи последствията. Аз за това харесвам упражненията.
По едно време се правеше сайта на катедрата, какво стана с него. Да не е останал само като идея.
Ползвате ли ICQ, Skype или MSN ?

Анонимен каза...

Знам, че звучи налудничево, но според мен всеки един от нас може да се приеме за ползвател на практиката "копи-пейст". И веднага бързам да защитя това "мое" твърдение.( поставям мое в кавички, защото току виж някой някога го е казал и аз съм го копирала- никога не се знае). Ще дам един пример: аз се интересувам от живота на жените от африканските държави, Чечня и други не толкова популярни страни. Но за съжаление няма как да изградя свое собствено мнение за тях, тъй като няма как да направя собствено изследване ( поне за сега- надеждата умира последна!). И ми се налага да прибягвам до книгите и погледа на други хора, с които може и да не съм много съгласна, но...все ще се намери някой, който ще ми допадне като възглед и аз несъзнателно ще възприема неговия поглед. Така ние освен съзнателно всеки ден "копираме" и много неща съвсем несъзнателно като нещо естествено.Така е и с теориите- едни ни стават по-близки и ние започваме да ги възпроизвеждаме.С други думи искам да кажа, че има "копи-пейст" и "копи-пейст". Звучи шантаво, нали?
Лично аз предпочитам мазохистичното "копи-пейст" с четенето на много книги, които ми задават все повече въпроси и по-малко отговори.И времето те притиска.И куп други неща... И "творческата" ти криза се задълбочава. Колко по-лесно би било просто да пейстнеш нещо, но всякаш после не е същото усещането за удовлетворение.Луда работа!
Замислих се за най-честите причини, които студентите измислят за да "копи-пействат".
нямам време
всички го правят
аз няма да открия топлата вода
и ако някои се сети за още би могъл да допълни списъка.
Интерсно ми е също дали тази практика е така широко застъпена и сред студентите и в другите страни. Не ми се вярва, че това е само българска традиция.

Бихте ли сподели с нас ас. Енчева каква е темата на вашата дисертация, ако Ви е възможно, разбира се. (mukadzi-mahtub)

Светла Енчева каза...

Ново из катедрата... катедрата расте, ходи по конференции, прави купони със студенти, каквито, за жалост, нямаше по Ваше време, занимава се с акредитации... Акредитираха ни за докторска степен, супер.

Онзи сайт, който имате предвид, с ехостваше от Фъртунов, който сега очевидно го веят съвсем други ветрове...

Иначе ай си кю ползвам, но напоследък мног орядко, защото ме разконцентрира. Но имам имейл ;).

Привет, анонимна! Благодаря за интересния коментар!

Склонна съм да се съглася с Вас само наполовина. Разбира се, в съвременния свят никой не "открива топлата вода" изцяло. Доколкото има постижения, те се надграждат над други знания. Но - именно затова обаче са измислени библиографиите. Ако четете нечий труд отпреди няколко века, там има ли библиография и правила за цитиране? Не! Днес обаче неизбежно използваме чужди постижения, поради което и те трябва да бъдат упоменати. Освен това, чуждите постижения следва да бъдат основа за самостоятелни изводи (дори и последните да не са 100% самостоятелни). Тъкмо затова Вашият "мазохистичен метод" е за предпочитане. Но да пейстнеш нещо от-до, в това няма никакъв (интелектуален) смисъл.

Що се отнася до застъпването на тази практика - предполагам, че я има в такава степен, в каквато образованието е корумпирано. Доколкото ми е известно, в Западна Европа и САЩ има много строги правила за санкциониране на плагиатството, дори в средните училища. Специално в Щатите за това се изключва. Тази практика съществува и в Американския колеж в София - учениците подписват договор с училището, една от клаузите на които е, че ще бъдат изключени за доказан опит за плагиатство.

Разбира се, в българските училища, дори в повечето от "елитните" такива, това не е така. Малката ми сестра учи в Класическата гимназия. Вчера тя ми каза, че имат предмети, по които учителите хич не си правят труда да четат курсовите работи, а учениците купуват курсовите си работи от ученици от горните класове за около 6-7 лева, което излизало по-евтино, отколкото да си набавят необходимите за курсовата работа книги. Ако така е в "елитните" гимназии, мога да си представя какво е в останалите. Особено като се има предвид, че мъжът ми беше учител за 2-3 години преди време. Веднъж той се прибра вкъщи и с потрес каза, че един клас се оплакал на класната от него - "Ама госпожо, можете ли да си представите, той ни кара да мислим!"

Дисертацията ми е на тема "Протестантството в България", като се концентрирам върху периода до Втората световна война.

Анонимен каза...

hello im still in sunny beach and i would like to ask the blog operator something!!!,Can you give us some information about master programs and prices,if its possible??so i rely on you ms encheva!!!sorry for the English language ,but the computer has not Bulgarian LANGUAGE!!!PLEASE FORGIVE ME !!!

Светла Енчева каза...

Sorry for the delay, Shaby, but, as far as you know, I am pretty busy these days. On your question - September is coming soon and my advise is you to visit the department when the term starts and to ask about the master programs. I hope the both programs will be existing this year - the "religious" one and the empirical one.

See you soon!

люба спасова каза...

Здравейте всички :)
много интересни дискусии си водите тук. Чак съжалявам, че не съм влизала скоро. Но нали е лято - почивки, морета, книжки..
Само исках да ви поздравя и да кажа нещо съвсем набързо по отношение на преписването/ предаване на готови теми. Както някой от вас знаят, имам доста голям опит като студент в различни специланости. И не мога да си кривя душата - предавала съм неща, които не са резултат на моя работа. Защото да прочета нечий учебник и да го преразкажа съвсем не е лично и не е творчество. Но (без да се оправдавам) това е било в резултат на така дефинирана задача: вземете си моя учебник и напишете тема по съдържанието, нали, не се иска много, вижте там какво съм писал.. и т.н. Така че, анонимна, ето още една причина за копи/пейст. На мен не ми се пише, когато знам, че освен заглавната страница нищо друго даже няма да бъде "прегледано". За щастие, това се е случвало на други места и с други хора, не в следването ми по социология. Но важното е, че не само, и дори не предимно, от студентите идва това отношение. И щом се е случвало с мен, която изпитвам особена неприязън към подобно отбиване на номера, какво остава за останалите. Толкова по въпроса.

Светла Енчева каза...

Привет, Люба!

Мерси за коментара. Съгласна съм с теб - като цяло, в голяма степен важи поговорката "кучето скача според тоягата". Като има преподаватели, които искат да им препишеш учебника, естествено, че студентите ще преписват. Ако за преписване се изключва, да видим кой ще преписва... И, тук трябва да се признае, преподавателите също носят голяма отговорност. В крайна сметка цели специалности се крепят на "копи пейст" и начини на оценяване, твърде различни от академичните стандарти. И ако някой се опитва да променя статуквото и да въвежда строги правила, нагазва в доста дълбоки и мътни води... Именно поради това, мисля, за плагиатство няма сериозни санкции и в нашите университети. Отделен въпрос, че и преподавателите не биха си позволявали определени волности, ако се налагаше да се подчиняват на по-строги стандарти и колкото по-високо отиваме в "системата", не само в образователната, толкова по-мътно и кално става.

Хехе, да дам ли коментарите към този пост като материал за размишление по Социология на образованието?

А анонимната я разконспирирахме. Наша студентка, сега ще бъде втори курс. Няма да казвам имена - оставям това на нейната преценка.

Хубава компания се заформи тук, а?

Анонимен каза...

Здравейте, нарочно се пускам като анонимен, защото смятам че Светла веднага ще ме разконспирира, пък всички писали по-горе ме познават (значи и те ще могат) така че нека да е само заради играта. Аз имам малко особено мнение за "copy-paste". Всъщност не е редно да приравняваме в една категория професорите (т.е.тези, които се смятат за професионални автори) и "бедните студенти". Става дума за два различни спорта. Когато се пишат професионални научни изследвания, естествено преписването е престъпление и води до последствията, които са описани на сайта на БСА. ПО отношение "копи-пейста" на студентите, обаче смятам че вината е 100% наша, преподавателска. На времето когато и където съм учил, ни изпитваха в библиотеката и имахме достъп до цялата (разрешена)литература, намираща се по рафтовете и въпреки това някои ги късаха. Жанрът на писмения изпит не предполага възможност д аовиним някого в плагиатство. Нашите студенти знаят че когато някой дойде при мен (често в присъствието на гл. ас. Енчева)с изцяло пейстнат текст, но знае за какво става дума в него и владее материята, е получавал положителна оценка - защото изпитът не е изпит по писане на монографии, а за оценка на знания. И обратно, има случаи когато човек си е написал нещата сам, но те нямат нищо общо с това, което се иска от тях - тогава оценката е негативна.
КОгато обаче ние искаме от студентите оригинални разработки, тогава трябва да направим нещата такива че копирането да стане невъзможно и това е наша задача. Щом в такъв случай те ни носят преписани неща, значи ние не сме ги научили как се прави оригиналното нещо и нямаме право да се ядосваме.Двойката трябва да си я пишем сами на себе си. Това го разбрах, когато открих преписани работи по социология на поп-музиката, което ме втрещи - винаги съм смятал че това е нещо, което не се преписва, а е наистина полет на въображението и много лично. Смятам че ако нашите студенти не са се настроили да мислят оригинално, поне 50% от вината е наша. Може би винаги трябва да започваме лекциите си с що-годе внятни думи относно това, за какво на човек му е нужна тази пущина - социологията, какво да правим с нея и какво тя би могла да ни даде.

Поздрави на всички!

Светла Енчева каза...

Разконспириран си, разбира се, поне от мен ;).

Склонна съм да се съглася с теб само отчасти. Ако кажем, че вината е 100% наша, че има студенти, които предават копи-пейст писмени работи, това означава да обезсмислим усилията на онези, които наистина си дават зор и предават самостоятелни разработки. А авторите на коментарите към този пост, както виждам, са от тях.

Вярно е, че, както казах и преди - "кучето скача според тоягата" - ако няма предпоставки да се преписва, няма и да се преписва. Но, от друга страна, хората имат личен избор. И едни решават да копи-пействат, други решават да мислят. Не се ли обезсмисля труда на последните, ако оневиняваме първите? Ето защо аз няма да престана да пиша двойки на студентите, които не предават свои текстове, доколкото това зависи от мен. Дори и това да означава, че пиша двойка и на себе си, защото не съм направила така, че да не преписват.

"Може би винаги трябва да започваме лекциите си с що-годе внятни думи относно това, за какво на човек му е нужна тази пущина - социологията, какво да правим с нея и какво тя би могла да ни даде."

Напълно съм съгласна и в голяма степен това и правя. Но нека не забравяме, че огромната част от днешните студенти по социология не са кандидатствали с нагласа, че искат да учат социология. Едни от тях впоследствие са я харесали, други просто искат да имат висше образование и патосът "защо ни е социология" им е тотално безразличен. Но ако равняваме образованието по тях, ще загубим другите, мислещите. Ще загубим уважението им. Аз поне така го чувствам.

Тъй че съм съгласна с тази част от изказването ти, че 50% от вината е наша (или, ако щеш, на "системата", винтчета от която за жалост в немалка степен сме и ние). Другите 50% обаче са в техни ръце. Но и ние имаме 50%, в които сме свободни и отговорни...

П.п. Мили студенти по социология! Говоренето за 50% и 100% е напълно метафорично. И няма никакви емпирични претенции. Уточнявам това, защото винаги ви питаме откъде и как сте взели процентите, които цитирате ;).

Jim Morrison каза...

��� ������� ���������� �������� �� � ������ ������ � ����������� � ������������ � � ��� � � ����� � ���������. �� � ���� � ������� !

Светла Енчева каза...

Обръщение към духа на Джим Морисън:

О, Джим! Поради технически проблеми между онзи и този свят, коментарът ти излиза на въпросителни. Удостоверено с три браузъра. Опит за break on through to the other side - неуспешен.

vladodoulov каза...

Jim, Ще ни трябваш, започва курсът по социология на поп-музиката. Имамного мястоза Doors. САмо дано връзката е по-добра!

Светла Енчева каза...

Да, Джим, хайде да се опиташ да отпимизираш връзката, а?

Анонимен каза...

Курс по социология на поп-музиката ? Интересно.

vladodoulov каза...

Ето че их от този свят могат да се парвят печатни грешки - естествено, имах предвид "трябва". А курсът по социология на поп-музиката започва днес в 14.30, макар че по предварителни прогнози няма да има посетители, затова май ще се задоволим с телепатия, контакти с отвъдното и разни други форми за установяване на комуникация

Светла Енчева каза...

Благодаря за разбирането, Капитанов.

Анонимен каза...

Светле,
Мария многократно ни казваше, че си направила великолепен блог. Ето, че и аз най-сетне влязох в това велико творение и ... о, ужас! Разбрах, че съм защитил кандидатска дисертация през 1900 - та година и, че съм завършил висше образование ... от 1983 до 1901 г.
Моля те, срещу много богата почерпка, да напишеш, че съм защитил поне по време на Балканската война, която, ако не си спомняш от часовете по история, е започнала през 1912 г.
Ще съм ти благодарен for ever!
И още нещо, поне за мен много важно. След като е "автобиографията на Жеко Кьосев", дали не бе добре автора да си я напише?
Жеко,
който според теб има над половин век житейски път. Дано защититя голяма докторантура през 3000 година!)

Светла Енчева каза...

Уважаеми Жеко,

Съжалявам за грешките в така наречената автобиография, но смея да заявя, че нямам абсолютно нищо общо с тях. Сложила съм линкове към автобиографиите, налични в базата на сайта на ЮЗУ, освен ако някой от колегите (например Мария Серафимова, Владимир Дулов, Добринка Пейчева) не е пожелал друго. Тази база не се прави от мен. Марио, аз, може други колеги от катедрата, помним паролите си и обновяваме данните периодично. Ако разполагам с твоя автобиография в електронен вариант, веднага ще я кача в интернет и ще сложа линк към нея, вместо към онази в университетския сайт.

За неверните дати, с които също нямам нищо общо (може би следва да попиташ кой ги е въвеждал, аз не знам) - сайтът дава 1900 година по подразбиране, ако не е въведено друго. А са въведени тези данни, които ти сам си предоставил преди години, когато се правеше така наречената "база данни на академичния състав", доста преди аз да направя моя блог. Може би трябва да се обърнеш към онези, които поддържат сайта на университета. Очевидно за тях житейският ти път е толкова дълъг, не за мен.

Не мисля, че е моя задача да проверявам автобиографиите на колегите, които са налични в интернет независимо от мен. Надявам се скоро да разполагам с твоя актуална автобиография в електронен формат. До тогава, ще махна линка към неверните данни (които няма да престанат да излизат при търсене на името ти в интернет, защото са в университетската база данни).

Светла Енчева каза...

П.п. Току що махнах линка.

Анонимен каза...

Не махайте линковете към биографиите. С подобен житейски опит всеки преподавател в катедрата може да се нарече "велик мъдрец" или нещо подобно :). Каква по-добра реклама.
Поздрави

Светла Енчева каза...

Ха ха ха! Супер, анонимен (но бих поощрила използването на имена или поне на намеци кой ни пише). Въпреки сладката ти идея обаче, предпочитам колегите сами да преценяват какви данни за тях да са достъпни посредством този блог. Затова и изтрих линка.

milena_102 каза...

Използвам възможността да изкажа личното си възмущение от г-н Веселин Босаков, който ръководеше моята дипломна работа през 1999 г. Благодарение на неговото ръководство не успях да завърша образованието си. Не успях да се явя повторно поради факта, че бях шокирана от деня на защитата, на който Босаков изобщо не се яви, а да не говорим, че абсолютно сама написах цялата си дипломна работа и нямах никаква информация относно това как ще протече защитата. Искам да отбележа също, че в по-късни публикации установих, че г-н Босаков е взел доста от идеите в моята дипломна работа и чак тогава разбрах защо непрекъснато ме караше да копирам някой пасажи в нея. Отбелязвам само, че дипломната ми работа разглеждаше исляма и значението на религията и традицията в обществата, които изповядват исляма; отражението на религията в социалния, икономически и политически жиовт в тези общества. Това се случи през 1999 г. След години осъзнах, че аз просто нямах възможността да бъда правилно насочвана и да конкретизирам идеите си.Поради факта, че си позволих да заложа на идеи, които не съм взаимствала от други и си позволих да заложа на самостоятелното мислене, а не на "преписването" от други източници работата ми не бе приета добре. Използвам възможността да изкажа моето огромно възхищение от личността на проф, Георги Фотев, който за мен е преди всичко един изключителен човек и учен! Никога няма да забравя класата, достолепието и отношението на проф. Фотев. Бих искала да му благодаря, че ми помогна да разбера и да обикна социологията въпреки всичко.